Google+ Followers

Friday, April 10, 2009

MANUSIA MUDAH BERUBAH





Salam semua...Korang jangan lak panik bila tgk aku nya umah ada gambo tun M ni. ni bukan peliharaan tau. tapi ada kaitan dengan tajuk.
aku tertarik masa persidangan UM NO baru2 ni. masa nak tutup 2 tetiba2 je Tun M ni naik pentas. apa motif agh. aku cuba bersangka baik. kenapa masa dolah jadi PM dia x nak bagi nasihat ke, atau apa saja yg boleh membantu negara menghadapi krisis ekonomi. kenapa perlu tunggu hingga peralihan kuasa baru Tun M nak beri sokongan.
KATA ORANG JANGA TGK SIAPA YANG BERCAKAP TAPI DGR DAN BANTU PADA APA YANG DISAMPAIKAN.
kalau betul Tun M cinta dan sayang pada negara ini dia takan membelakangkan dolah dan membiarkannya. jika betul dolah ada buat salah atau tidak betul dalam membuat tindakan.
aku bnor2 konfius. adakah semua ahli politik sebegini. yang berjuang (kononnya) atas nama agama, bangsa dan negera. TETAPI PADA HAKIKATNYA ADALAH UNTUK KEPENTINGAN PERIBADI DAN FAMILY. tidak akan ada lagi pemimpin seperti dulu, yang boleh aku hormati. pemimpin ari ni hanya tahu cakap BERDEGOR2 kat pentas politik. tapi pernahkan mereka ini merasai kepayahan, kesulitan rakyat dipedalaman. lagi pemimpin yang mewarisi pangkat dari ahli kuarga. langsung x pernah merasa susah. macamna nak tolong org jika diri sendri x pernah mengalami.
pada aku seseorang pemimpin yang baik adalah mereka yang sentiasa meletakkan diri mereka dalam diri org yang inginkan pertolongan.
aku cakap bukan bertopengkan mana2 parti politik tetapi aku hanya ingin menyuarakan rasa kekesalan yang x terperi setelah hmpir 4 dekad aku hidup di bumi tercinta.
aku impikan/bayangkan satu hari nanti negara kita dipenuhi oleh pak menteri2 yang begitu tawaduk dan berperibdi luhur.
tapi mampukah impian ini akan tercapai. jika sekarang pon mereka yang didapati bersalah dalam gejala rasuah masih di beri kedudukan dalam sesebuah pergerakkan yang penting didalam negara ini/
MASIH ADAKAH SINAR DI BUMI TERCINTA INI.DALAM KESERONOKAN KEKADANG AKU LUPA BAHAWA AKU JUGA PERLU MENCARI ERTI SEORANG PEMIMPIN YANG BERPERIBADI TINGGI.
setiap tahun apabila diadakan SAMBUTAN MAULIDUR RASUL para pemimpin akan berkata KITA HARUS MENCONTOHI RASULULLAH, senangnya cakap tapi hakikatnya, pada sesebahagian je yang diikuti. APALAGI KLU BUKAN POLIGAMI.
dah ler..... aku klu membebel x cukup masa nanti. nanti kebosanan plk korang nak baca. tetapi sesekali serius, boleh kan.
ADIOSSSSSSSSSSSSSSSSS

Wednesday, April 1, 2009

NGOBROL-NGOBROL YOKKKK....





Waduh rasa lama bangat tidak ku titipkan apa2 di pondok aku ni. rasa mcm sunyi gitu. kata orang kLU ada rumah tapi x hias nanti jadi rumah hantu. wow! itu dah boleh join sarkas.
Aku bukan apa2 saja nak kongsi citer sikit psl haiwan2 yg aku sayang kat dunia ni. mmg byk. klu buleh aku nak bela semua haiwan kat dunia ni. bior umah aku jadi mcm zoo. bestnya. tapi nak buat cam mana umah aku kecik. setakat aku sefamily pon dah sempit.
Tapi klu diberi ruang yg luas pasti haiwan ni akan aku jadikan belaan aku... mcm kat atas 2 mmg wajib.
Tapi aku konfius gak boleh ke binatang yg lagi satu ni aku bela agh. ala yg plg atas tepi 2. nak bela bebas ke atau kurung.korang boleh beri idea x? Dah puas aku cari tempat yg sesuai utk simpan bendaklah ni. fening aku. dah 3 tahun aku dok fikir x jugak aku dapat tempat yg sesuai. klu ada idea yang baik ya teman2 buleh bagitau, ya. waduh jgn malu2 dong.tlg le aku nak letak mana tuuuuuuuuuuuuuu. nak anto kat zoo x smpi ati. kasihan. dia pon ada naluri untuk disayangi. sabor yea manja.....