Google+ Followers

Thursday, July 16, 2009

JANGAN TIRU AKSI INI

AGAK2 KORANG KALAU G ZOO, tetiba ada benda raba macam dlm gambo ni. macam mana.

aku rasa ni bukan dak aspa punya BELAAN. Tapi mcm pernah aku nampak. Tapi di mana yea.
Klu benda tu raba aku cam tu. Gerenti aku FIRE mcm otromen. Tapi benda tu nak ke kat aku ni. Selalu nya dia cari pompuan je. teman dia kat sebelah boleh tergelak beso tgk kawan dia buat keje x senonoh. Report kat pejabat agama. x pon dekat BP kat umah saper.....aku ingat umah dak AS...... Kat situ mmg dikumpulkan spesis jenis ni.
Mana pegi ketua dia. yg aku komfius x nampak pon muka tuannya.
Ahhhhh..entah2 mmg tuan dia yg suruh. ooooo psl gaji x cukup, so dia ambil le gambar candid. Lps tu jual . Dapat gak hasil. Bijak2....
Tapi kekawan aku jgn tiru mcm benda ni buat. Tapi tiru mcm tuan dia punya otak. Otak bisnes tu. Untung ooooo.
Entah apa2 le aku ni....saja. Aku kena stanby kat opis sampai 10 mlm. Tu yang merapu meraban ni. dah le....nanti bos aku nampak lak.....
Malam jumaat....takut campur bedeborrrrrrrrrrrrrrr




pesan ungkep:

Monday, July 13, 2009

KISAH JIRAN LAGI

Assalamualaikum

Korang ingat kisah jiran aku yg aku cerita kat cni.

Itu hari , waktu malam. aku balik surau dgn anak2 aku. Tiba kat depan umah jiran aku tu dia tahan aku. Aku suspen gak. Aku bagi salam. Dia jawab salam. Dia suruh anak2 aku balik dulu. Belari le along dan angah masuk rumah.

Aku pon tunggu je atas moto. Dalam hati aku tertanya2 gak. Apa le pakcik ni nak cakap. Untuk maklumat, dia panggil aku abang. Aku dah sah mmg panggil dia abg. Psl umoq dia dah pencen pon. Tapi aku helan nape dia panggil aku abg.

So, dia buka bicara, jgn marah psl dia nak cakap psl budak2 main bola.( adui dlm ati aku, x abis2 lagi....). Dia kata dah belah bola budak2 2 biji. Dia x nak nanti bola anak aku pula dibelah nanti. Aduiiii aku dah mula nak naik darah. Tapi psl aku fikir2 kan balik aku baru balik surau. So kena tunjuk baik. Aku bagi dia can cakap sampai puas. Korang nak tau aku naik bosan tunggu. Bukan apa dia cakap benda yang sama.

Last2 dapat gak aku peluang mencelah....
1. Aku cakap aku pon duduk tepi taman, aku gak ada tanam pokok2 kat tepi tu. Aku kata aku x kisah klu pokok aku kena bola. Pada aku bior kita rugi didunia, tapi kita untung diakhirat.

2. Aku cakap Rasul Kita pun sayang dengan budak2. Baginda sanggup lakukan apa jua untuk mengembirakan hati kanak2.

3. Aku kata court tu sebenornya untuk bola tampar. Cuba abg bayangkan jika budak2 main bola tampar. lagi teruk bola melantun kemana2.

4. Aku kata anak2 aku baru umoq 8, 9 tahun. kuat mana le tenaga yg ada utk sepak bola kuat2.
sebenornya dia marah kat budak2 beso dari taman sebelah yg dtg main dgn ank2 aku. so aku kata kat dia, abg jaga le masa budak2 tu main bola. marah kat yg beso tu jgn campur dgn kanak2.

5. Aku kata aku kecik hati kat bini dia psl perkataan BODOH ari tu. anak aku pon dok komplen pasal bini dia.

6. Aku kata aku nak idop berjiran dgn semua org. Aku x nak masam muka. Saper tau esok lusa ajal aku sampai. Abg gak yang akan tolong uruskan jenazah aku. Dia terdiam.

7. Aku x de kuasa nak tahan naluri anak2. Mmg fitrah budak lelaki suka main bola. x kan nak suruh main buaian.

8. Aku kata tanah abg sebenornya dalam kawasan umah je. Yg tepi jalan tu bukan kita punye. Gomen punye. So apa hak kita nak larang org lain main kat taman tu.

9. Aku kata aku lebih rela anak aku main bola kat taman tu. Daripada aku belikan basikal dan anak2 merayau x tentu hala.

Itu le antara yg aku cakp kat jiran aku tu. Dia pon celah2 gak tapi benda yang sama gak dia sebut,"Itu le abg minta kerjasama anak2 abg main bola kat depan umah atau dalam umah. Jgn sampai bola kena kete dan pagar saya nanti saya belah."

Last2 aku kata aku hanya buleh awasi anak aku time aku ada kat umah. Masa aku x de. Aku minta maaf. Dia pon minta maaf takut aku marah dia psl tahan aku. Aku kata aku patut terima kasih kerana mengingatkan aku.


pesan ungkep: Hidup berjiran byk dugaan