Google+ Followers

Wednesday, March 25, 2009

MANUSIA TIDAK PERNAH BERSYUKUR

Mati ketika sedut lemak

KUALA LUMPUR - Entah di mana silapnya, setelah 14 kali menjalani rawatan sedut lemak pada badan, Noraini Mohd. Ghazali, 30, menghembuskan nafas terakhir ketika mahu mendapatkan rawatan susulan di sebuah klinik di Jalan Lima, Ampang dekat sini semalam.

Menurut doktor yang merawatnya, pengarah urusan syarikat membekal peralatan makmal itu telah muntah sebanyak tiga kali sebaik sahaja disuntik ubat pelali dan usaha menyelamatkannya selama 40 minit gagal.

Kakak angkat mangsa, Misha Abu Bakar, 46, berkata, kejadian yang berlaku amat mengejutkan kerana ketika itu dia sedang menunggu di tingkat bawah klinik tersebut.

Menurut Misha, dia berasa pelik kerana perlu menunggu selama hampir empat jam dari pukul 1 tengah hari sedangkan pengalamannya menemani adik angkatnya itu mendapatkan rawatan sebelum ini tidak pernah melebihi satu jam.

"Sekitar pukul 5 petang, saya kemudian melihat beberapa jururawat turun naik dalam keadaan cemas sehinggalah saya mendesak mereka memberitahu apa yang berlaku.

"Mereka hanya meminta saya bertenang dengan alasan rawatan masih berjalan sebelum saya diminta naik ke bilik rawatan kerana doktor mahu berjumpa,'' katanya.

........Salam semua...pepagi aku dah terbaca artikel ini. kasihan ada, geram ada, marah pon ada. bak kata macam2 ada. apa nak jadi ni. klu aku tgk gambor pompuan 2 bkn main slim lagi.
korang klu nak tgk baca paper ari ni. comel gila. klu aku lom kawin mmg aku terpikat kat dia. itu pon nak buat sedut lemak lagi. bagi kaum wanita yg lain aku tau peristiwa ni x akan jadikan iktibar pon. duit byk, nak bergaya, bior dipandang cantik sentiasa. last2 nyawa melayang.
ingatlah lelaki bukan nak tgk anda cantik selalu. tapi layanan, perangai, pakaian pon kami tgk gak. x kan kami nak buat bini klu pompuannya pakai seksi2, asyik nak mkeup 2, 3 kilo bedak kat muka.
org lelaki ni wlu mcm mana jahat pon klu nak kawin mesti cari isteri impian. apa dia? YG SOLEHAH. YG BULEH MENJADI IBU YG BAIK KEPADA ANAK2 KAMI NANTI. klu dah perangai x elok....mintak maaf leye. dah sah rejects.
cantik x bawa kemana. usia meningkat kedut le dia. klu wanita 2 cucuk botok pon, muka dah mcm anak patung. takut aku tgk. klu sengih pon muka dah x de garisan. klu korang x caya ko tgk muka Rozie Rashid dlm drama MENANTU VS MERTUA. hiiiiiiiiiii...aku pon seram tgk muka dia...
membebel lak aku ni...tapi x per utk kebaikan kita semua....dah sarap ke belum... x kan makan pon nak main cucuk gak.
klu makan cucuk badak x pe..tapi jgn makan ayam cucuk..HARAMMMMMMMMMMMMM.
OK. WASALAM...

Monday, March 16, 2009

RESEPI BAIK PUNYER...

Cakap banyak pon x guna baik korang baca dan try. klu sedap bagus. klu x sedap. 2 maknanya korang mmg x tau masak. bahan2 nya korang buleh ubah ikut citarasa family masing2. ada x suka ayam, tukar le dgn gudumbu. sodap gak. asal jgn korang tukar ayam dgn ikan bilis sudah. apa2 pon selamat mengotorkan dapor korang. klu terbakar aku x tanggungjawab. lu panggil le bomba. tolongggggggggggggg.
AYAM MASAK UNGKEP
Bahan-bahan:
1/2 ekor ayam - potong 8
2 sudu besar ketumbar -disangai
1/2 sudu besar jintan halus/putih-disangai
2 cm halia
6 ulas bawang merah
1 ulas bawang putih
1 keping asam keping
1/2 sudu kecil serbuk kunyit
1-2 sudu besar cili kisar - optional
garam secukup rasa
minyak utk menumis
air secukupnya
Cara membuat:
Tumbuk hingga lumat ketumbar dan jintan halus kemudian tumbuk pula halia, bawang merah dan bawang putih
Panaskan minyak, masukkan bahan tumbuk, serbuk kunyit dan cili kisar
Tumis sehingga garing
Masukkan ayam, asam keping serta sedikit air
Renehkan sehingga ayam empuk dan kuahnya pekat (kepekatan kuahnya ala2 rendang gitu)
Rasakan garam secukupnya boleh lah diangkat.
Variasi: Kadang2 aku baling serai ketuk sebtng dlm masakan ni, pong sodap