Tuesday, September 8, 2009

KISAH SEMALAM

Asalamualaikum

Semalam tgh aku buat keje kat opis, tetiba je wife aku SMS kat aku. Dia kata tgh ketawa terbahak2. Aku konfius gak. Psl wife aku klu ketawa x pernah terbahak2 tapi sampai terkentut2. Ni mesti ada apa2. Klu x psl kena geletek. X pon masak nasi x tekan suis.
Aku pon dgn penoh debaran call le wife aku. Tanya apa citer. Dia pon story kat aku. Sebenornya jiran kami tgh buat ubahsuai umah. So ada 2 org pekerja dok buat keje2 tu. Dia orang dok nyimen tembok. Last2 simen x cukup. Jadi yg sorang ni pon g le beli simen kat kedai. Mamat yg sorang ni pon x de keje, masuk le dlm umah jiran aku ni. Pada hal keje ubah suai kat luar. X de kena mengena kat dalam. So wife aku pon x de le dgr apa2 lps tu.
tetiba je dgr suara pakcik anak tuan punye umah dok panggil nama mamat ni. Sekuat2 nya. dia siap gegor pagar umah lagi. pon mamat ni x bangun. lps tu pakcik tu dah penat. dia start motor dan bunyikan hon motor. pon x dgr gak. wife aku kata ada gak dalam 10 hingga 15 minit pak cik ni panggil.
Yg kelakau ni mamat ni siap bukak AIR COND lagi. tu yang hanyut semacam je. pakcik ni dah angin semacam. tido mati le, makan gaji buta le. sampai kawan mamat ni balik. so kawan ni dan pakcik ni pakat jerit kuat2 dengan ketok pintu umah mcm nak roboh. masa yu jiran2 dah berkumpul dah.Takut le kot2 dak keras kat dalam.
Mmg betol mamat ni tgh tido kat dalam. Nyaman dia kata. sampai x sedor org panggil. Sesekali dapat Air Cond lupa segala.
kawan dia kata, klu ikut hati aku, nak je aku tinggalkan ko kat dalam. pakcik tu kata, rugi le anak aku. pasl ko guna air cond dia. mamat ni mungkin dah malu dgn jiran2 aku yg lain, terus ajak member dia balik.

Agak2 entah mcm mana syok dia tido dlm umah tu. wife aku cite sampai berair2 mata.

pesan ungkep: Bior tido mati, jgn tido sampai mati.

5 comments:

  1. hahahahahaha gila la mamat 2!!!!!! dah xdak kja upanya

    ReplyDelete
  2. kepenatan tu kep..sian dia hehehehe

    ReplyDelete
  3. sue, nasib baik aku x panggil dia buat keje2 ubah suai kat umah aku. aku rasa bukan takat tido mati, mau x nak balik....psl kat umah aku makanan byk.
    cute, tu le yg aku heran nape sampai masuk kedalam. tido kat beranda kan buleh kan buleh. mmg sengal.hua

    ReplyDelete
  4. mama, ari tu aku nampak diaorang lepak2 kat beranda sambil pegang rokok kat tangan. apa maksud tu??????

    ReplyDelete