Sunday, February 8, 2009



SALAM semua. Duduk sesorang teringat aku masa dulu2. Berseluar pendek. X pakai baju. Pantang ari ujan. Masa 2 le rasa main air. Waduhhhhhhhh seronok bangat aku. Padahal abah ngan mak bukan kasi main ujan pon. NANTI DEMAM. Dah nama budak2, bukan makan saman pon. Sampai biru2 bibir kena air ujan. Klu ujan lebat sikit, air parit depan umah aku mesti penoh. Apalagi.....jom berenang. Bukan tau berenang pon. Main selam2 je. Masa 2 member2 pon ada, meriah. mak abah x de umah. Kita enjoy sampai ujan berenti. Nampak kelibat abah je, cabuttttttttttt. Dah tau sat lagi mesti kena 1, 2, 3 das. X pe janji puas main air.


Tapi la ni budak2 dah untung. Dah ada kolam renang. x yah nak tunggu ujan lagi. Mak bapak lak risau. Bukan apa nak kena gak kluo modal. Dah 2 klu dah g x nak balik. Jenuh nunggu tepi kolam. Alahai.........anak2....Korang ada pengalaman mcm aku time budak2 tak. Saper yg asal bandar, aku rasa x de kot. Syukur aku dilahirkan dikampung. Byk kenangan yg klu dikenang2 rasa nak sgt back 2 future. Tapi nak buat cam mana. hanya fizikal je yg seakan2 boleh jadi budak2 balik. Contoh, rambut dah nak botak mcm bayi, gigi dah kurang, jln dah slow cam baby belajo jalan jer....dan mcm2 lagi...yg buleh lu fikir sendiri.

4 comments:

  1. ye ar Bos..aku pon dulu suka terjun tiruk mandi parit....pakai suar pendek je. kdg2 men tgkap ikan jolong2...
    skrg klu tye bebudak..ikan jolong2!!
    gerenti tercengang2....ape mende tu?? nama otomen baru ke?

    ReplyDelete
  2. tahniah bos aspa..karna tlah berjaye menjadik pengikut mamarempit & aspa...kih3...slamat berblog...

    ReplyDelete
  3. ungkep...awat kale pink..boh la ijo ke..cekelat ke...black metal ke..kasik ganaz sket

    ReplyDelete
  4. keh3 betul tu kep. gue setuju bangat dong..... besnye main ujan sambil main bom2.

    ReplyDelete