Monday, February 2, 2009



Setiap orang mengidamkan satu institusi perkahwinan yang sempurna. tapi lazimnya kita hanya mampu merancang hanya tuhan yang menentukan. tak guna gah masa bersanding tapi bila kita sakit, terlantar sorang2 dipembaringan. biar berpada2 dalam melakukan apa jua pekerjaan. kesederhanaan tapi secara berterusan akan membawa kepada keberkatan. kepada teman2 apa yang ingin aku pesankan adalah TIADA KEBAHAGIAN SEBENAR JIKA IA DIPEROLEHI HANYA DENGAN MEMETIK JARI UNTUK MENDAPATKANNYA. TAPI KEBAHAGIAAN AKAN AMAT DIRASAI BILA KITA PERLU BERUSAHA GIGIH UNTUK MENDAPATKANNYA. Kita tidak perlu mencari sekarung guni emas untuk membahagiakan sesorang. Tapi cukup dengan limpahan kasih sayang yang terbit dari hati yang ikhlas.

13 comments:

  1. walaweyy...payah benau aku nak anto komen kat ngko nie haa.....ni pon ntah jadik ke tak nie...

    ReplyDelete
  2. ni pelamin adik ko kawin tu ari ke??? mana gambo pantin nye?? nak tgk??

    ReplyDelete
  3. kan adik aku. anak sedara aku le pandaiiiiiiiiii. psl gambo 2 aku kena mintak izin dia dulu.

    ReplyDelete
  4. ko ni jarang ke mangga. sibuk dgn umah ko ke

    ReplyDelete
  5. aku g jenjalan kat rmh2 (blog) org la. nak lepak mangga...ramai yg dah takde!...nak bebel sensorang tak syok plk....
    tapi aku ade gak lepak mangga..mase korang takde ar....hehehehe

    ReplyDelete
  6. ko punye tpt komen ni payah la....nak kena pilih sdrik...(pakai google ke, AIM ke, open ID ke)....lecey!

    ReplyDelete
  7. abih 2 nak wat cam mana. kata ko nak turunkan ilmu. jgn kedekut ilmu nanti kubur sempit

    ReplyDelete
  8. hu wa lahhhhh haiiii....
    aku lupa mtk add ko....paswed je ade add ko takde..camna nak buek dong mas????

    ReplyDelete
  9. aku x faham le. jelas lebih lanjut lagi

    ReplyDelete
  10. ko guna aya.deen@yahoo.com.my je.
    aspa nanti bagitau kat kekawan yg lain ziarah umah aku ni.ko jadi aku punya promotion officer.naik pangkat 2

    ReplyDelete
  11. add ko sama ngan add emel yahoo ekk??? ok aku try.....yg terbaik utk ko...tp makan masa skt la...lmbt skt aku nie..keh3...

    ReplyDelete
  12. ko buat je lajanji aku tau gerik sehhhhhh

    ReplyDelete