Tuesday, May 5, 2009

MEMORI SEMALAM 1

SEMALAM berlalu lagi, namun aku ada kisah untuk dikongsi...

seperti korang semua tau kat melaka ni banyak tempat2 menarik utk dilawati.
jadi kebiasaan time aku balik keje aku mesti lalu tempat sejarah. umah aku jauh sikit dari opis. so banyak le traffic light yg aku kena tunggu.
ada le satu simpang 4 yg sibuk ni. dekat situ ada tempat bersejarah. nama nya BUKIT ST. JOHN. masa tu aku berenti le, pasal lampu warna merah (org buta je yg x tau warna). dlm aku dok nunggu lampu hijau , aku toleh le kiri kanan. kiri aku tanah perkuburan lama. bayangkan tengah2 bando ada tanah kubur. sebalah kanan aku BUKIT ST. JOHN. jauh le juga.
jadi masa aku berpaling ke arah bukit tu aku nampak satu objek, besar dan unik. dalam hati aku, mungkin tinggalan sejarah. mungkin kubu perang ke. aku tgk je.aku buleh nampak dgn jelas bentuk dia. tapi x jelas ciri2 yang ada pada benda tu.last2 korang tau benda 2 apa. tetiba je ada le bajak@traktor@jentolak datang. rupa2nya benda 2 salah satu kompenen dia. benda yang kat depan . yang digunakan buat korek tanah. aku tersenyum sorang2 je lepas tu.....

Semalam gak merupakan hari malang bagi jiran aku di kampung. nak tau kenapa. jiran aku ni baru 2 minggu kematian suami. duduk sorang2. anak ajak duduk sekali x nak. so semalam dia didatangi oleh 4 orang, naik kete UNSER. mak aku nampak. mak aku ingat tentu sedara dia dtg nak ucap takziah.
lps 10 minit jiran aku menjerit minta tolong. tau apa terjadi?
rupa2nya yang datang 2 perompak. jiran aku telah dipukau. habis semua barang berharga disapu. nasib baik jiran aku ni warga tua. klu x.......dia cerita masa dia salam org yang datang 2 terus dia x ingat apa2 dah. org tu 2 lelaki 2 perempuan. sopan je nampak.
So pada korang ingat2 jgn terus je bukak pintu klu org bagi salam. tanya dulu sapa, nak apa.

tapi ada gak yg x kan bagi salam bila dtg umah org. tau2 ketuk pintu. nak kata bahaya...entah le. pasl org ni pekak @ bisu. abis cam no...lu fikir le sendiri...

semalam gak aku jalan2 kat Jusco melaka. tgh ronda2 dgn family aku tgk satu kapel. pada firasat aku kapel ni melayu. kulit cam aku jer. yg x bestnya korang tau, awek dia pakai seluar pendek. pendek bangat. mcm amoi2 cina pakai. wife aku kata bangsa cina kot. so aku saja jalan dekat2. mmg sah melayu pior. eiiiiiiiiii...takut aku tgk dressing awek tu. jantan 2 nyengih je memanjang. lps ni mesti ada agenda tersembunyi.
so, apa yang aku nak katakan ...la ni tahap sosial anak2 muda mmg teruk.....entah le....malas aku nak komen lagi...
KITA JUMPA BESOKKKKKKKKKKKK

8 comments:

  1. meh aku komen pulok.......siannya makcik tu kena rompak..takde ati perot tul la perompak zaman skrg ni....bengang aku siot.....grrrrrrrrrrrr

    ReplyDelete
  2. kep aku rasa timing ko ni tak betol le...ejas sket la kep oi........

    ReplyDelete
  3. dunia la ni bukan kenal makna kasihan....abis hentam kromo..
    aku x tau nak ejas time le...tlg le liz ko ejas kan

    ReplyDelete
  4. truk, mmg teruk smai...ngalahkan BERUKKKKKKK

    ReplyDelete
  5. nak kate ape lg kep..dh trend melayu nk jd omputih celup.........

    ReplyDelete
  6. cite 1st - Laa aku igt ko nmpk Ruminah Sidek td kep oi...alamakkk..terbantut ke"seram"an aku lor..

    cite 2nd - Kesian le kat makcik tu ekk.....tp perampok tu (x kira laki ke pempuan ke) mmg kuang hajo! Akan dpt le balasan nye nnt....tungguuu...(aku tgh geram ni kep oi!!)

    cite 3rd - saje nak bg org cuci mata le kep oi.....ko ceramah la sikit kat depan depa tu, bior kuar ingus bedarah!! keh3...

    **Bos! tlg aku apdet blog..aku da x de idea ar....keringgggggggggg!

    ReplyDelete
  7. buleh3...tapi dgn syarat aspa oiiiiii..
    BOLEH BLAAAAAAAAA..ko ingat otak aku ni mesin ke...aku nak up date akunya muah pon ambik masa tauuuuuuu

    ReplyDelete