Friday, August 28, 2009

CERITA BULAN PUASA



Asalamualaikummmmmmmmmmmmmm

Korang sahur x hari ni. Jgn diikut sgt mata tu. Nanti dah tengahari baru nyesal pasal apa x makan sahur. Kan dah lapor. Nasib korang le. Ada hikmah kita bersahur. Masa tu klu korang berdoa, INSYALLAH dimakbulkan. Minta le yang baik2 je. Doakan aku sekali tau. Aku nak korang doakan aku bahagia dunia hingga akhirat. Satu lagi moga dimurah rezeki. Psl apa, nanti boleh le aku ambik maid byk2. Itu namanya membantu insan lain. Psssssttt....aku nak bagi tau, maid aku yang sorang tu x leh nak harap sangat. Tak baik ngumpat bulan posa ni yea.

Ni aku nak citer...hari semalam aku balik kg mentua aku. Biasa le minggu lepas aku dah buka pose kat umah mak aku. So gilir2 le. Bukan nak cakap beso, mentua aku mmg sayang kat aku byk. Jgn jeles...Jadi aku pesan le suruh petikkan apa2 buah yang patut. Musim buah duku bebbbbbb.Balik2 dah ada satu raga duku. aku pon apa lagi mentedarah le....Kenyang le. Aku ingat dah abis...rupa2nya ada lagi. tapi itu untuk aku bawak balik.
So pagi ni aku pon kemas2 le nak balik MElaka. Anak2 aku x tolong pon. So buah duku, buah pisang, daun pisang...semua bendakalah aku angkut. Sapa x nak benda FREE.

Dah abis punggah aku pon salam2 dgn mentua aku. Anak2 aku pon salam gak. Aku terlupa nak tutup bonet kete. Aku suruh le anak aku yg sulong tutup. aku masa tu tgh nyembang2. alih2 aku tgk anak aku dok ngunyah sesuatu. aku tanya makan ke? Dgn konfident dia jawab,'Yea makan duku...' kat tgn dia ada sebijik lagi ready nak kopek. 'Kan abg long puasa.....' Terus dia luihkan duku kat dlm mulut. Psl malu punye psl terus masuk kete dan.....NANGISSSSSSSSS. Hua2...aku satu kuarga dok gelakkan. Anak2 aku yg lain lagi kecoh dok perli abg long dia.

Dalam kete dia x kata apa pon. malu besooooooooooo dia kata. Tapi aku pujuk kat dia, terlupa x apa jgn buat2 lupa.

Gambo kat atas tu adalah tentera aku. sorang aku tak leh nak tayang kat umum. Privacy.

Itu le kisah aku.

pesan ungkep:AKU X PERNAH LAK NAK JADI KES2 TERLUPA NI.AGAK2 BEST TAK?

9 comments:

  1. Salam!

    yang mana satu yg sulong? yg baju biru ker??
    hehehehhe....

    budak2...terlupa le kan!! maklomlah time cuti2 sekolah mcm ni...

    ;)

    Banyak ke duku nyer??
    tak naaakkk amek gambar duku tu sekeping dua.

    :P

    ReplyDelete
  2. yg pakai baju merah tu jaja.

    aku nak gak tepek gambo duku kat sini. takut nanti ada yg termakan PC sendiri. so aku cadangkan ko bayangkan je dalam mimpi.

    ReplyDelete
  3. Kahkahkahhh!!

    aku dah bayangkan dlm mimpi.....

    "woohoooo!! macam masaaaammm jer duku ko nih!"

    ReplyDelete
  4. yang masam tu psl ko salah makan. ko kan gelojoh. ko termakan kulit dia le. hua2

    ReplyDelete
  5. Huk aloh ko kep ade plak gi gelak kat anak tu. Cian dia. Tapi aku baca ni pon nak tergelak besauuuuuuuuuuu wakakakahkahkahkahaki

    Samat berpuasa kepppppppppp. Ko jgn pose yang yok malu la weh dah tua2 jadi camtu. ekekek

    ReplyDelete
  6. huk aloh mu ni liz. salah tu aku bukan tua. cuma dah x muda je. INSYALLAH aku kena bukak piok selalu takut anak2 aku yg makan.
    ko pon sama jgn sekali x pose kecuali ehmmmmm2

    ReplyDelete
  7. Bossss.....

    pssttt!! ade jual mercon tak??

    ;)

    ReplyDelete
  8. ko nak beli ke ?
    sorry aku x jual. Tapi klu ko nak bom tangan, jerangkap samar, mesin gun. meriam. kereta tank. stok aku mmg byk. cepat2 order. jiran aku ramai dah tempah. tempah awal2. psl aku dapat bekalan dari UGANDA.

    ReplyDelete
  9. Bosss.....

    tukar la cerita "Raya Keling" pulak bos...
    kesian anak ko angkat tangan jer dari kemarin minggu lepas....

    "HAND UP YOUUUUUU!!!!"

    huhahuhahuhahuha......

    ReplyDelete