Wednesday, August 19, 2009

SALAM RAMADHAN

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA......

SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL MUBARAK.....
SEMOGA ALLAH TERIMA PUASA KITA ...AMIN

Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan " "Ya Allah tolong abaikan puasa umat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada)
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita bayangkan,
yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-aminkan adalah
Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.

Oleh itu saya ingin memohon ampun dan maaf jika saya ada berbuat kesalahan, baik yang di sengaja mahupun yang tidak di sengajakan, semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan hati yang bersih, khusyuk, diberkati dan dirahmati oleh Allah S.W.T, insyaallah.

SELAMAT MENJALANKAN IBADAH PUASA



pesan ungkep: amalkan SAHUR walau semalas mana pon

6 comments:

  1. Saya juga memohon maaf sempena menyambut ketibaan bln ramadhan ini...

    agar puasa kita diberkati

    ReplyDelete
  2. yuhuuu.....

    salam ramadhan....
    selamat hari raya bossss...

    ReplyDelete
  3. Aku tau ko tgh sembayang jumaat time ni...
    saje je aku nak melangok rumah ko yg dah naik cam hutan tebal...
    weyy...cat la rumah..
    soh mama cat kan ...
    dia tgh amek upah cat rumah org tu ko tau!!

    kehkehkehhh!!!

    ReplyDelete
  4. Kepppppppp samat hari raya!!!

    Eh sesaje silap taip lak! Samat hari pose! Pose jgn tak pose tau! ekeke

    ReplyDelete
  5. ko aspa, pose lum tentu penuh. semangat nak raya. x tau malu tol
    x yah nak cat2. cat umah aku ni leh tahan 1000 tahun. gerenti dia 500 tahun.
    oiiiiiiii liz ko sepesen dgn aspa gak. PAkcik samat baru ninggal minggu lps. tapi apa2 pon aku nak wish gak SEMOGA POSE PENUH(buleh ke)...

    ReplyDelete