Monday, June 15, 2009

kisah jurutera

Petang tadi aku dgr kat SINAR FM. abby dok baca sms dari pendengar.
kisah sedih.
pengirim sms 2 kata dia dari perlis kot.

kisah seorang jurutera yang telah diberi kata 2 oleh isteri. sama ada dia atau ibu jurutera yang tua.
maka si jurutera yang amat pandai ini pon memilih isteri dia. maka dia pon merancang satu helah. dia bawak ibu dia naik kereta. kemudian dia berenti kat bus stop. dia kata kat ibu dia suruh tunggu kejap, nak g kedai. si ibu tunggu punya tunggu hingga 4 hari. si anak2 x muncul.....
sampai pegawai kebajikan datang nak ambil si ibu ni untuk dibawa ke tempat yang selamat. tapi ibu ni x nak.......

ibu ni kata...aku x nak g mana2.nanti klu anak aku dtg aku x de. susah ati nanti dia. ibu ni tua dan lumpuh separuh badan....
tapi hasil pujukan pegawai kebajikan, ibu tua ni nak juga ikut. sekarang ibu ni ada kat rumah kebajikan di utara tanah air...
dah aku dah x sanggup nak tulis lagi.
...
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..sampai ati ko jurutera.....
x de ibu x de le ngko. ko ingat ko 2 keluo dari mana....waaaaaaaaaaaaaa
sabor le ibuuuuuuu

7 comments:

  1. Bengong punya jurutera!!!!!

    Sian ibu tu!! uwaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  2. bukan takat bengong, x sedar d untong. dia ingat kan liz, bini dia sok x tua2. x pe nanti dia akan tau gak bila anak dia buat kat dia.

    ReplyDelete
  3. bini dia telah memutuskan silaturrahim...berdosa....ya Allah.........

    ReplyDelete
  4. perghh..kurang ajau punye jurutera tuh....
    ade la balasan nye tuh...ngko tunggu je la...jgn smpi mak nye tak redha jurutera tu anak nye... sudah lahhhhhh....

    ReplyDelete
  5. entahnye deme!!!!

    Hadoi sadis aku kep!!!

    ReplyDelete
  6. Kep....
    ko kena TAG..
    sila copy paste masok ke post N3 ko nih...


    sekian yg menjalankan tugas

    Barrack Obama

    ReplyDelete
  7. kekadang aku mcm x caya je, ujud kisah2 cam ni dlm masyarakat kita.
    tapi kebanyakannya spesis MELAYU...
    wak helan laaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete