Monday, June 29, 2009

TOLONG AKU BANTU AKU...

Sejak umah aku di masuk orang ni, aku jadi malas lak nak up date umah aku ni.
entah leeeeeeeee. aku rasa orang yang masuk umah aku tu bawak makhluk halus yg nyebabkan aku jadi pemalas.
asyik nak ngeliat je, aghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...ngantok memanjang...
nak buat cam mana ni.
tapi dalam ketidaklaratan aku ni, aku nak cerita sikit psl barangan made in CHINA.
tq le sesaper yG email kat aku psl COLGATE. tapi baru2 ni aku g MYDIN MITC (aspa suka tempat ni). aku beli LADY CHOICE...tiba umah aku tgk made in china....cam ne 2. halal mmg halal. tapi bukan halal oleh JAKIM.
aku confuse betol le....yg jual premis islam lak tu.
entah le...
la ni aku jadi very sensitif beNdak alah ni. semua barang yg aku beli aku tgk dulu dari negara mana.
itu je yg aku buleh wat untuk family. klu x, aku bagi barang yg shubahah kat mereka.
bagi kawan2 yg ada maklumat bagi tau le kat aku.
bior aku rugi di dunia, jangan aku diseksa di akhirat.
byeeeeeeee.(dlm keadaan menguap)





pesan ungkep: rajin2 le membaca lebel pada barang yg dibeli.

7 comments:

  1. ha tul tu kep.. milo pun skang xselamat minum tau ada bahan E471.. was2 k..

    ReplyDelete
  2. aduiiiiiii aku minum milo kat umah. balik ni aku check

    ReplyDelete
  3. Woit! woit!!! aku nak komen yg fes tu...SAPO PEROMPAK TU?? KASIK AKU SILAMBAM DIA 5 DAS KEP....wakakakakk!!

    Eh! ye ar...skrg ni byk mknan yg Made In China...aku risau akan kesahihannye...takut lor...
    TAKUT TATAK HALAL WOOOO!!!

    ReplyDelete
  4. alaa Bos....

    ko mawah aku ekk sbb menceroboh??

    tu ar..lenkali ko tglkan rumah kena konci pintu dpn blkg..x pon terus naik simen je..kasi tutup semua tingkap....
    baru le selamat donia akhirat....

    xD

    ReplyDelete
  5. alo nyonya aspa, wa tatak malah. wa cuma helan. apa pasat lu manyak lajin masok umah wa.
    wa tatak kisah lu masuk. tapi jgn buang itu angin. lu punyer angin tentu manyak musuk hoooooooo.
    wa tugak manyak helan, apa pasat itu makanan ha....manyak butut yang ali2 kita guna. itu olang atas tatak guna ka itu balang. tentu itu olang pon ada guna. mesti ada check punya maa.
    klu ada itu halam punyer balang bagi tau maaaaa.
    woit!woit!......wa mau makan itu buah duli2. manyak silap hoooooooo

    ReplyDelete
  6. Hari ahad ni ade kenduri kawin sepupu dekat Tmn Sri Duyong...boleh la pergi myden sat!!

    heheh :)

    ReplyDelete
  7. ye ke jaja. umah aku kat bukit katil je. bersebelahan je. singgah le. bawa satu family

    ReplyDelete